Nagrywarka Ricoh MP7080A E-IDE

Autor: Dariusz Paweł Baumann (interdarekb_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 08 Nov 2000 - 11:16:55 MET

Witaj!

Planuję zakup nagrywarki firmy Ricoh MP7080A 8x/4x/32x, która posiada bufor
4MB, do swojego starego komputera: Pentium Intel 150MHz, 32MB RAM. Może
jednak kupić droższy, ale podobnież dość dobry Ricoh RW 7120A 12x/10x/32x,
bufor 4MB. Ale mam wątpiwość czy mój komputer będzie dobrze pracował z tak
szybką nagrywarką. Nie przewiduję nagrywania typu płyta w płyta (nagrywarka
zastąpi stary napęd CD Samsung12X), a jedynie z dysku mojego Quantum 1,6GB
na płytę. Na stronie producenta
http://www.ricoh.co.jp/cd-r/e-/e_europe/drive/spec7120.html otrzymałem
informację iż minimum jakie powinien spełniać sprzęt to: MMX Pentium 200MHz,
64MB RAM oraz ponad 1GB wolnej przestrzeni dyskowej. Mogę dołożyć do
swojego sprzętu dysk twardy np. 30GB i dołożyć pamięć RAM 64MB. Jednak
procesor był zostawił na 150MHz (mogę rozbudować maksymalnie do 200MHz, ale
nie wiem na bardzo czy takie procesory jeszcze są na rynku dostępne. Raczej
nie...).

pozdrawiam
Dariusz Baumann