Re: Problem z przetatkowaniem

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 07 Nov 2000 - 15:47:53 MET

Hi,

Johnny wrote:

> [...]
> Juz o moim problemie pisalem ale jeszcze raz, po zmianie w biosie CPU
> External Bus Frequency na 75 procek skoczyl na 417MHz. ale zaczely sie
> pojawiac problemy z rejestrem - przy starcie (na oko 2 razy 3) w menu

Zdarza się... Niestety starsze Fujitsu bardzo źle znoszą podkręcanie,
zmień dysk jeżeli chcesz cokolwiek wycisnąć.

> Ktos mi doradzil:
> "Spróbuj zostawic FSB na 66 i zmien mnoznik z 5,5 na 6 .
> Gdy bedzie funkcjonowac to mozna spröbowac z 6,5 i ew. poniesc VCore"
> [sorry ale nie zapisalem sobie adresu i nie wiem kto to byl]

Wyjątkowo głupia rada bo większość Celeronów ma zablokowany mnożnik na stałe :-)

Musisz zrobić jedno z trzech:

a) wymienić dysk na jakiś dobrze znoszący podkręcanie (Quantum na przykład)

b) wyłączyć zupełnie DMA dla dysku jeżeli jest włączone

c) użyć szyny 100 MHz jeżeli pamięci i procesor to wytrzymają

Wszystkie trzy opcje mają swoje wady, więc może się okazać, że nie
podkręcisz swojego procesora nawet o megaherc....

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |