plyta widzi 32mb zamiast 128mb RAM'u

Autor: Maciej Fabisiak (fabis_at_it.pw.edu.pl)
Data: Tue 07 Nov 2000 - 13:58:36 MET

mam plyte pentium (bez agp) + proc P166
gniazda: 4 simm, 2 dimm

dotychczas mialem: simm: 2x16mb, 4mb, 4mb = 40 mb
teraz mam: dimm: 1x128mb = 32mb

ostatnio kupilem na gieldzie dimm 128mb za 350zl. Niestety plyta wykrywa z
niego tylko 32mb. Probowalem do jednego i drugiegio slota. Oczywiscie
wyjalem simmy. Teraz z powrotem wlozylem tylko simmy ale plyta tak ja by
nie widziala dwuch czwurek bo wskazuje tylko 32mb, probowalem tez zmieniac
kolejnosc i nic.
Przeczytalem w instrukcji do mojej poprzedniej plyty od 486, ze obsluguje
gora 64mb w pojedynczej kosci simm. Miala nawet mozliwosc pracy przy
wlozonym tylko jednym simmie. Nie wiem jakiej firmy jest moja aktualna
plyta (Global Inc.)

Czy przyczyna jest, ze dla tej plyty ta pamiec jest za duza?
Sprawdzalem ta kosc na nowszym komputerze z Celeronem, plyta rozpoznawala
poprawnie pamiec, ale komp sie zawieszal w roznych momentach, ale moze, ze
byla zdieta obudowa i nie bylo chlodzenia, bo u mnie sie nie zawiesza.

1. Czy moze to pammiec jest zwalona? jest bezfirmowa, a sprzedawca mowil,
ze to pc133 choc nie potrafil mi wskazac oznaczenia czasu dostepu na niej.

2. Czy to moze, za czasow Pentium 166, kosci 128mb jeszcze nie byly
produkowane?

pozdrowienia,