Re: Pytanka o kosci RAM-u

Autor: Deibral (deibral_at_interia.pl)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 17:33:56 MET

Użytkownik Piotr Jaruga <p.jaruga_at_bdk.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8troev$52u$1_at_helios.man.lublin.pl...
> Hej
> Mam w kompie RAM 64Mb/100 i chce sobie powiekszyc - czy 64Mb/133 nie
bedzie
> sie klocic? I czy ta 133-ka da /poza satysfakcja/ odczuwalna roznice w
> porownaniu do 100-ki? Czy moze tamta kosc(100) sprzedac i kupic wszystko w
> jednej 128Mb?
> Wszystkie sugestie i doswiadczenia mile widziane

Nie spotkalem sie jeszcze zeby sie klocily (choc troche kompow zlozylem) ale
obydwie beda dzialaly tak jak najwolniejsza - w twoim przypadku 100Mhz.
Jesli chodzi o zysk w wydajnosci 100Mhz do 133Mhz to jest. Moze nie tak
znaczacy ale jest. Przeklada sie to na pare klatek w grach wykorzystujacych
wyzsze rozdzielczosci.Mowie - pare - nie bedziesz mial wzrostu z np 40 na 50
a raczej 40 na okolo 42-43. Choc moze byc tak ze nic nie wzrosnie. Jesli
chcesz kupic 128MB 133MHz to radze jakies dobre CAS2 z dozywotnia
gwarancja. Choc moze lepiej DDR ale to juz plyta wymaga zmiany albo
przynajmniej VC.
W okienkach przy aplikacjach biurowych raczej nie bedzie roznicy.

Pozdrawiam
Bartek.