Re: Karta graficza a ostrosc obrazu

Autor: Tomasz Jakubowski (jakub_at_siedlce.cc)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 22:25:50 MET

Sołek Marek napisał(a) w wiadomości: <8tm9tg$h2v$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>...
>Witam.
>
>Mam karte graficzna Daytona GeForce2 MX i monitor 19'' MAG 810FD (Sony
>Trinitron). Niestety obraz na tym monitorze nie jest ostry i nie mozna go
>wyostrzyc przy dostepnych mozliwosciach regulacyjnych monitora (dostepne
>jest H Focus i V Focus). Jesli ustawie sobie ostrosc jak zyleta na srodku
>ekranu, to rogi sa strasznie zamglone i na odwrot. Jesli ustawie cos
>pomiedzy, to znowu przegi ekranu (centralnie w pionie i w poziomie) sa
>nieostre.
>W serwisie firmy, gdzie kupilem monitor goscie mowia, ze jest to wina karty
> [...]

Sa karty generujace bardziej lub mniej ostry obraz, lecz sa to roznice dosc
subtelne i odnoszace sie do calej powierzchni wyswietlanego obrazu a nie
jego fragmentow. Innymi slowy za ostrosc w odpowiednich punktach ekranu
odpowiedzialna jest elektronika monitora (a konkretnie uklad korekcji
ostrosci uwzgledniajacy krzywizne kineskopu) oraz jakosc samej lampy
kineskopowej. "Fachowcow" z serwisu bedzie latwiej przekonac sugerujac
podlaczenie monitora pod wybrana przez nich karte graficzna.

pozdrawiam
Tomasz Jakubowski