Wykrywanie HDD - problem

Autor: Nijou (nijou_at_spamlock.go2.pl)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 13:19:38 MET

Mam taki problem: chcialem przywrocic do zycia starego Pentiuma 75. Nie znam
producenta plyty (plyta pozwala na ustawienie tylko 2 czestotliwosci - 75 i
90), jest to oryginalny ADAX, AmiBIOS. Mam nastepujacy problem: po pierwszym
uruchomieniu kompa (po wlaczeniu do pradu) system nie wykrywa twardziela (w
BIOSie jest wszystko AUTO, probowalem tez recznie wpisywac parametry).
Dopiero po twardym resecie udaje mu sie to, i to nie z wszystkimi dyskami.
Testowalem 3 dyski, wszystkie sprawne, na primary IDE: Seagate 500 MB - bylo
OK, Quantum Bigfoot 2,5 GB - w ogole go nie wykrywal, i Caviara 1,2 GB -
wykrywany byl wylacznie wtedy, kiedy podpiety byl do niego CD-ROM (slave).
Mam dosc... W czym tkwi problem?

TIA,
Nijou