Re: SiSoft Sandra memory benchmark - jakie wyniki?

Autor: PiotrCF (PCF12_at_who.net)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 20:00:21 MET

Radoslaw Sokol napisał:

>Sprawdź pamięć. Możliwe, że jest uszkodzona. Warto też dokładnie
>sprawdzić parametry BIOSu.

Też myślałem, że to pamięć, więc wymieniłem ją na inny egzemplarz.
Początkowo był DIMM 64MB, 100MHz i efekty takie jak opisałem.
Potem wymieniłem na DIMM 64MB, 133MHz (o 10 zł droższa, tzn.
280 zł zamiast 270 zł). "Efekty" nie zmieniły się, więc przypuszczam,
że to jednak nie wina pamięci. Ustawienia BIOSu są "domyślne".

>Chipsety VIA są dość słabe w obsłudze pamięci na parametrach domyślnych.
>Odpowiednimi ustawieniami w BIOSie można podnieść znacznie wydajność
>pamięci, ale a) nigdy nie przegonisz BXa,

Ale... Czy to normalne mieć 30% wydajności płyty z BX?
Może w końcu wymienię płytę. Wiem, że są gorsze i lepsze chipsety,
ale TAKIEJ różnicy nie spodziewałem się i myślę, że wynika to
z czegoś innego. Zanim wymienię płytę, spróbuję jednak "doprowadzić
do porządku" tę co mam, bo nie chce mi się wszystkiego rozkręcać
i znowu skręcać.

>b) trzeba się na tym dobrze znać albo dokładnie przeczytać odpowiednie
>poradniki choćby na http://www.viahardware.com/

OK, poczytam i gdyby było niejasne, jeszcze zapytam.
A może ktoś ma płytę z chipsetem VIA, poprzestawiał ustawienia
i byłby skłonny napisać, jak?

Nie napisałem wcześniej, że zainstalowałem też cztery sterowniki
dla Win98 do tej płyty udostępniane przez VIA (zalecają je zainstalować).

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr