Do MAXa

Autor: Bartek K (bkosman_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Oct 2000 - 08:54:20 MET DST

Witam.
Bardzo prosze o pomoc i o wyjasnienie kilku spraw.

Zamierzam kupic komputer i szukam sprzetu, ktory jak najbardziej mi
bedzie pasowal. Pytalem kilku miejscowych magikow komputerowych, ale
mam wrazenie, ze nie wiedza za bardzo o co mi chodzi.
Co robie na komuterze? Architektoniczny projekt i model 3d w ACadzie,
eksport tego do MAXa, nadanie materialow, ustawienie sceny, czasem jakas
prosta animacja ( objazd kamera, nic wiecej). Rendering, obrobka w
shopie. Tyle.

Jezeli chodzi o ACada, to wszystko OK. W miare szybki komputer dobrze
sobie z nim radzi. Natomiast w MAXie zaczynaja sie schody. Praca na
czterech aktywnych oknach staje sie udreka, nie mowiac juz o wlaczeniu
podgladu cieniowania w jednym. Przykladowo od klikniecia na kamerze w
celu jej wybrania do zaznaczenia jej na bialo we wszystkich oknach
(jeszcze nie przesunieciu!!) uplywa tyle czasu, ze czlowieka szlak moze
trafic. I tak co kazdy ruch... Wylaczanie aktywnosci poszczegolnych
okien czy box nie jest rozwiazaniem na dluzsza mete.

Szybkosc renderingu nie jest dla mnie taka wazna - i tak zostawiam
komputer na noc, wiec czy to bedzie 8h czy 5h to nie wazne tak wazne.

Szukam odpowiedzi na pytanie, co odpowiada w komputerze za szybkosc
pracy w MAXie. Kazdy pytany mowi cos inego.

Czy zalezy to:
1. od mocy przeliczeniowej procesora
2. od karty graficznej, jej szybkosci wyswietlania (ta opcja zaklada, ze
opoznienia sa na linii karta-monnitor)
3. od ilosci RAMu.
4. a moze jeszcze od czegos innnego.

Wiadome jest, ze srodki finansowe sa ograniczone (u mnie ok 3000-3500
bez monitora), wiec odpowiedz na to pytanie pozwoli mi zdecydowac, w co
glownie dolozyc. Moze lepiej szybszy procesor kosztem karty, a moze
odwrotnie, wystarczy slaby celeron a karta za 1500 zl? I tak dalej.

Nie chcialbym tez miec w komputerze jakiegos waskiego gardla - kupic
porzadny procesor, ktorego nie bede w stanie wykorzystac, bo karta go
nie obsluzy.

Z gory dziekuje za odpowiedz, moze wreszcie cos mi sie rozjasni.

Pozdrawiam
Bartek K.

PS. Bardzo mile widziane by bylo konkretne zestawienie komputera, jak
ktos bedzie mial dla mnie tyle cierpliwosci, to dziekuje.