Re: Plyta+procesor

Autor: Pawel Markowski (markooff_at_bla.bla.com.ua)
Data: Sat 21 Oct 2000 - 20:31:23 MET DST

"Jarek" <szyrek_at_go2.pl> wrote in message news:39F1C86F.1A4B7069_at_go2.pl...
> czesc
> zastanawiam sie nad zakupem troche starszego sprzetu i rozwazam dwie
> mozliwosci:
> -Celeron 300A (dajacy sie podkrecic na 450) + plyta (Asus)
> lub
> -AMD K6-2 500 + SP-a586b (nie wiem jaka to plyta)
Hmm, po 1 zalezy ktory Asus - rozumiem ze
chodzi Ci o P2B :) to dobra plyta byla, ostatnia
jak sie wydaje bez zarzutu ze stajni Asusa.
Co do procka, to rzeczywiscie Celeron
jest lepszym rozwiazaniem, chocby ze wzgledu
na slaby ko-procek w K6-ach, podam Ci porownanie:
K6-2 400 obrabia Voxel Engine (dosc wymagajacy
engine 3D - ktory nie ma (jak na razie)wsparcia
sprzetowego w kartach 3D, a zrzera b. moc koprocka)
otoz robi go ledwo w 400x300 (:)) jakies 18 fps;
podczas gdy celeron 333 puszczony na 450
(I've got) spokojnie leci 640x480 okolo 20-kilka fps.
Poza tym jak sam widzisz mozliwosci krecenia.....

Obecnie uzywam ABITa BE6II ze wspomnianym
Celerkiem i jak na razie nie musze sie martwic
o wydajnosc (jeszcze) . Porownywalem go
kiedys ze stacja robocza SGI POWER ONYX IRIS 6.5.9
z szescioma R8000 75Mhz i peakiem 1,8 GFLOPS
(6 x 300 MFLOPS) i wyszlo ze mi celerek
wyrabia ok 600 MFLOPS co uwazam jest niezle.
Nawet mimo ze ten ONYX juz ma kilka latek... :)

Powaznie, uwazam , ze jesli sobie zapodasz
ta wersje z Celerkiem, to sie nie zawiedziesz,
i ze nie ma co ryzykowac K6 . Poza tym, nie
wiem ile chcesz dac za plyte, ale jesli mozesz
, doradzalbym, ci wladowac max cash w nia
wlasnie. Lepiej miec naprawde dobra plyte
i nawet najslabszy procek ktory na nia wlazi,
bo taki zestaw przynajmniej chodzi dobrze ,
a procek zmienic to nie jest taki problem
w kazdym razie nie totalna rewolucja w kompie.
A jak zapchasz sie
w nie-wiadomo-co z super prockiem, to Ci nic nie
pomoze , bo reszta sprzetu nie Musi wcale dobrze
wspolgrac z tym no-name i bedziesz mial problemy.

Jak masz jeszcze jakies inne pytania
czy propozycje sprzetowe pytaj

pozdrawiam

--