Problem - podkrecanie (kapeczke dlugie)?

Autor: Johnny (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Fri 20 Oct 2000 - 14:02:59 MET DST

Przetaktowalem sobie w BIOSie magistrale(? bus frequency?) z 66Mhz na
bodajze 73 Mhz - procek sie podkrecil z 366 na ok 417, i chodzi racej
wszystko stabilnie. Jednak zaczely sie pojawiac komunikaty przy starcie
systemu o spieprzonym rejestrze i zeby uruchomic scanreg'a etc. Za kazdym
razem jak to zrobie to oczywiscie zadnych bledow nie znajduje - a system
wtedy sie laduje troche dluzej (miesz dyskiem tak jak w starcie awaryjnym)
w helpie znalazlem ze moze byc tego przyczyna uszkodzona pamiec RAM

Czy to prawda ? Jresli nie to co moze byc przyczyna?

Druga sprawa
Zwiekszalem tez w/w z 66Mhz na bodajze 83 Mhz - i procek chodzil na 457 Mhz
ale losowo system sie zawieszal i po restarcie na twardzielu zostawaly same
syfy -> trzeba bylo formatowac i od nowa
instalowac system. Na dwa razy tak mi sie stalo.
Kto mi powiedzial ze czestotliwosci mi nie wytrzymuje dysk twardy
- czy gdybym go wymienil na jakis nowszy (mam Fujitsu 1,7GB) jest
prawdopodobienstwo ze ten problem zniknie?

Z gory dzieki za info
Johnny