Re: czy jakosc "wypalonej cd" zalezy od predkosci wypalania?

Autor: Teo (michal_at_case.com.pl)
Data: Fri 13 Oct 2000 - 11:38:06 MET DST

Marek przypuszcza:

> ...ze slabszej jakosci sprzet (tzw "mini wieze", niektore discman'y,
> odtwarzacze samochodowe, sprzet sprzed kilku lat, nie chwyta plyt
> "wypalanych". z doswiadczenia sie z tym zgdadzam.

Popieram. Moje doswiadczenie mowi jednak, ze wazniejsza od predkosci nagrywania
moze byc tu marka nosnika.

> ...wkladam plyte nagrana x4 i sie moja wieza krztusi. ... powtarzam x2 i -
> dziala.
> (eksperyment powtorzony, z inna plyta, wynik ten sam (przyznaje, ten sam typ
> CD-ROM (TDK).

Mialem podobne problemy, i tez z TDK. Plytki nagrane x8, niezaleznie czy z
muzyka czy z danymi, nie byly odczytywane nawet w nagrywarce. Nie bylo
komunikatow o bledach podczas nagrywania. Przy x4 wszystko OK. Powinienes
powtorzyc probe z innym nosnikiem ;)))

> jako domowemu piratowi na wlasne potrzeby predkosc x2 jest wystarczajaca.

Ooo, wlasnie. Zapewne predkosc nagrywania ma znaczenie. A moze nie ma. Nic
jednak nie zaszkodzi dla swietego spokoju przegrywac wolniej, jezeli czas nie
goni.

Mnie interesuje glownie jakosc nosnika. Co powiecie np. o Sony? Zlotawe, ale nie
tak zlote jak niedostepne juz w sprzedazy Philipsy czy Kodaki.

Teo