Re: Problem z dyskiem - VFAT

Autor: trsr (trsr_at_ch.onet.pl)
Data: Thu 12 Oct 2000 - 17:00:28 MET DST

Jesli rzeczywiscie po pewnym czasie uzytkowania dzieja sie takie rzeczy (bez
zadnych okreslonych przyczyn typu obciazenie dysku itp.), to oznacza, ze
masz prawdopodobnie konflikt HDD - kontroler lub cos nie tak zaczyna sie
dziac z HDD.... Przetestuj go jakims programem diagnostycznym (nie wiem, czy
te do Caviara beda dzialac, ale mozna sprobowac ;))... Jakby nie patrzec na
99% oznacza to ze lepiej go wymienic na inny, lub uzywac jako pamiec do
przechowywania niektorych danych, a nie systemu....

>podobniez istnieja takie programy, ktore oszukuja bios i dysk moze byc
>czytany o innego miejsca

Bios latwo jest oszukac, ale gorzej z windowsami, ktore uzywaja
bezposredniego dostepu do kontrolera dyskow (chyba, ze bedzie tam jakis
dodatkowy vxd przejmujacy odwolania do sterownika HDD)...
ale o czyms takim nie slyszalem (poza ontrack disk manager.... ale ten
programik byl uzywany do pokonania barier 512Mb/8Gb...)

Niemniej jednak nie jestem pewien, czy przesuwanie poczatku dysku cos
pomoze...