Re: Moje boje z Duronem :(

Autor: Piotr Wrona (wrona_at_gd.onet.pl)
Data: Tue 03 Oct 2000 - 21:34:11 MET DST

On Mon, 02 Oct 2000 08:34:51 GMT, demoman_at_box43.gnet.pl wrote:

>Niestety nie miałem mozliwości sprawdzenia czy Celeron 566 lub 600 da
>się podkręcic do żadanej częstotliwości więc zacząlem szukać jakiejś
>dobrej i niedrogiej płyty głownej.
>Przejrzałem wiele serwisów internetowych i znalazłem odpowiednia dla
>mnie płytę głowną (bardzo dobre oceny w BXBoards i IXBT) - super
>stabilną i dośc tanią - Gigabyte 7Zm .

czy super stabilną? No nie wiem Tom Pabst napisal w tescie ze mu sie
walila w Q3 :-) (ot tak ni z gruszki ni z pietruszki)

>Od razu po zakupie postarałem sie o jak największy cooler i posmarowałem
>pasta silikonową procesor.
>Zainstalowałem najnowszy (poprzednio) service PAck 4.24a i zacząłem moje
>testy.
>Po kilku godzinach testów nastąpił zwis komputera. Zacząłem
>gorączkowoszukać przeczyny zawieszenia systemu i znalazłem - pewne
>ustawienia w Biosie i w rejestrze.
>Jedakże w piatek system znów zaczął się zawieszać i to bardzo (co około
>2 godziny).

[ciach]

>PS2. Mój znajomy kupił także taką samą płytę główna i procesor co ja i
>wszystko chodzi u niego stabilnie (sam mu konfigurowałem :) ale niestety
>mimo wszelkich prób nie udało mi się zmusić jego karyy muzycznej do
>całkowicie poprawnej pracy (posiada Diamond Sound S90 - Vortex1). Udało
>mi się że jest dźwięk pod windowsem i mozna odsłuchiwac Mp3 czy też Wav
>ale w grach jest za to cisza :(

To daje mi powod twierdzic ze przegrzewa ci sie northbridge!!!!!!!!

Juz opisywalem na grupie swoje problemy z Microstarem K7T Pro ATX i
Duron 600. Wierz mi, ze robilem duzo wiecej zmian, instalacji itp a
okazalo sie ze smazy sie chipset (mostek polnocny - ten obok proca),
mimo zapastowanego radiatora !!! Objawy mialem podobne - czeste zwisy
przy obciazajacych pamiec i proca czynnosciach.

Jak tylko zlaozylem potezny radiator (przykleilem Kropelka i
posmarowalem termoprzewodzaca pasta) na dodatek zalozylem wiatrak z
proca (zasilanie z FAN2) system stal sie SUPER STABILNY!!!!
Wydaje sie ze wystarczy duuzy radiator (jak na CPU) - cooler mam dla
pewnosci :-)

Byc moze to wada egzemplarza, a taka recepta pomogla tylko mi, ale cos
mi sie wydaje ze wiatraki na Via KT133 na ABITach sa nie bez kozery
:-)

***** Piotr Wrona *****
e-mail: wrona_at_gd.onet.pl
ICQ: 13508995