Dwa w jednym - płyta pod P i PPro (b

Autor: Paweł R. Nadolski (yogurt_at_pitow-129.pitow.wroc.pl)
Data: Tue 03 Oct 2000 - 10:35:56 MET DST

On Tue, 3 Oct 2000, Sam wrote:
> Kupiłem płytę główną (używaną)

Jaką? Producent? Typ?

> można do niej włożyć procesor od:
> Intel Pentium 166
> do:
> Intel Pentium Pro 300

Był taki? Może się mylę, ale cosik mi się mara, że PPro skończyły się
na 200.

> Procesor musi być umieszczony w przejściówce ale nie wiem w jakiej.
> Czy slot1 na socket370?

Pentium Pro (Socket8) i Pentium (Socket7 lub 5) były obsługiwane przez
różne chipsety (PPro - FX, Pentium to np. VX, TX, HX), więc sama
przejściówka IMHO do niczego się nie nada. To raczej jest cała karta z
określonym chipsetem i gniazdem pod procesor. Na samej płycie głównej
pewnie są tylko sloty PCI/ISA, miejsce na pamięć, kontrolery FDD/HDD,
porty COM/LPT oraz oczywiście slot karty procesorowej (pewnie u
każdego producenta inny).
Np. coś takiego robi(ł) Asus - płyta P65UP5. Można na niej było
zainstalować karty procesorowe C-P55T2D (HX, Socekt7 pod Pentium),
C-P6ND (FX, Socket8 pod PPro) lub C-PKND (FX, Slot1 pod PII).
Wszystkie obsługiwały do dwóch procesorów. IMHO kilka lat temu była to
bardzo ciekawa propozycja.
Jeśli masz samą tylko płytę główną, to... może się mylę, ale chyba
lekko wtopiłeś. Możesz mieć problemy z dokupieniem karty procesorowej,
która w dodatku była raczej droga...

Ponieważ problem nie dotyczy w9x - FUTuję na pl.comp.pecet

Pozdrawiam

--
Yogurt                        mailto:Yogurt_at_pitow-129.pitow.wroc.pl
Prezent dla kogoś?    Le Clip!    http://www.pitow.wroc.pl/~LeClip/