SCSI SCA 80pin - jak to podlaczyc ?

Autor: Czarodziej (adam.czarodziej_at_interia.pl)
Data: Sun 01 Oct 2000 - 18:14:31 MET DST

Witam !

Mam pewien problem.
Dostalem od rodziny z niemiec HD IBM DNES-309170 ze zlaczen SCA (80pin),
LVD/SE.
Potrzebuje go sprawdzic (nie wiedzieli czy jest dobry- tez dostali).
Chcialem podlaczyc do kontrolera LVD, ale nie mialem przejsciowki. Udalo mi
sie kupic adapter SCA(80pin) & SCSI (50pin) bez oznaczen LVD. Podlaczylem
, ale dysk nawet sie nie uruchomil (silnik nie kreci- nie slychac).
Nie jestem pewien czy na takim adapterze ten dysk powinien ruszyc.
Jesli ktos juz przerabial takie historie prosze o kilka rad, a
przedewszystkim o odpowiedzi na pytania lub odeslanie do odpowiedniej
strony - niestety ja nic w sieci nie znalazlem ciekawego.

Pytania:

Czy mozna podlaczyc dysk LVD/SE do zwyklego kontrolera 50pin SCSI1 lub SCSI2
? Oczywiscie tracac predkosc specyficzna dla takiego urzadzenia.

Jakiego nalezy uzyc adaptera-convertera (nie chodzi o kontroler SCSI np
karte Adaptec). Czy musi on miec oznaczenia LVD , lub "Differential" i czy
musi miec terminator , moge lancuch zakonczyc innym urzadzeniem ?

Istnieja adaptery SCA(80pin) & 68pin & 50pin - w wersjach LVD i zwykly ,
jaki do czego sluzy. ?

Jak prawidlowo podlaczyc dysk SCA LVD/SE ?

Z gory dziekuje

Adam

Prosze rowniez na priva adam.czarodziej_at_interia.pl - zadko jestem na tej
grupie - czesciej na pl.rec.kino-domowe

p.s.
Jestem z Wroclawia, moze ktos posiada dysk ze zlaczem SCA , chcialbym
sprawdzic swoj czy jest sprawny - adaptery(przejsciowki) SCSI sa drogie a
nie mam pewnosci czy mi sie to wogole przyda (jesli okarze sie byc
uszodzonym).