Re: Plyta gl. a celeron 633

Autor: Janko Wisniewski (jan28ko_at_kki.net.pl)
Data: Sat 30 Sep 2000 - 14:15:56 MET DST

"Sir Thomas" <tomek.dca_at_interia.pl> wrote in message
> Mam plye glowna firmy PCChips model M726. Uzywam w tej chwili procesora
> Celeron 300A Slot1. Czy jest mozliwosc instalacji na tej plycie procesora
> Celeron 633 - 667?
> Maksymalny mnoznik to 8x z czego wynika ze max. predkosc procesora wynosi
> 66x8=533 ale moze da sie to "obejsc" w jakis sposob (np.przez aktualizacje
> BIOS-u)?
>
> Tomek

Bezproblemowo na tej plycie da sie zainstalowac procesory nie-coppermine
czyli celerony do 533 (nie E) i PIII do chyba 550 jesli mnie pamiec nie
myli. Z procesorami typu Coppermine tylko na slot1 na plycie przez
przejsciowke, chodza w miare do 600MHz. Celek 633 i 667 raczej nie
wspolpracuja z ta plyta (doswiadczenia empiryczne) wynika to prawdopodobnie
z innej konstrukcji tych procesorow w porownaniu do 600 i 566 (z zewnatrz
wygladaja inaczej, tak jak PIII Coppermine) a poniewaz PIII Coppermine
raczej z ta plyta nie wspolpracuje no to klops...
Druga sprawa: byly dwie wersje tej plyty: starsza i nowsza. Pomimo tego
samego oznaczenia roznia sie dosc znacznie. To co napisalem dotyczy nowszego
modelu. Starszego juz dawno nie widzialem.