Re: UDMA 66 i kilka pytan

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 20:14:13 MET DST

On Fri, 29 Sep 2000 09:22:21 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

> Wszystko zależy co źle podłączysz :) Jak pomylisz master ze slave,
> to nic się nie stanie, komputer zadziała, co najwyżej system nie wystartuje
> i będziesz musiał zmienić. Jeżeli masz kabel nie wymuszający Master/Slave, to
> niezależnie gdzie podłączysz będzie akceptował ustawienia zworek (ale nie wolno
> zostawiać końca kabla niepodłączonego). Jak na odwrót wrazisz wtyczkę, to komputer
> nie ruszy w ogóle :)

Widziałem dziś lepszy numer. Płyta Abita z kontrolerem UDMA66.
Podłączasz dysk Barracuda 28GB do UDMA66 Secondary jako master. W
biosie kontrolera UDMA66 możesz ustawić PIO0-UDMA4. Jeżeli odwrócisz
taśmę (początek taśmy do dysku, koniec do płyty) wszystko działa.
Przełączasz dysk z odwróconą taśmą na UDMA66 Primary (cały czas jako
master) i w biosie możesz ustawić tylko do UDMA2. Ale jeśli
przekręcisz taśmę z powrotem prawidłowo (początek do płyty, koniec do
dysku), możesz ustawić UDMA4.
Kolega dziś tak podłączył i dziwił się dlaczego na Secondary jest
UDMA4 a na Primary nie :-))).

--
Pozdrawiam
  Bartek