Re: Dylemat z kupnem używanego dysku.

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 10:06:32 MET DST

Bartosz Rafalski wrote:
[...]
> co do testowania hmmm disc doctor i twardy test wyłapie raczej bad blocki po formacie

W starej płycie miałem w Biosie też obok LLF opcję do testowania na
niskim poziomie - też warto zapuścić.
Sprawdź też, czy partycje są na całym dysku - można je pozakładać tak,
by bady pozostały na nieużywanym obszarze i scandisk/ndd badów nie
znajdzie.

Ja proponuję zrobić dyskietkę PQM, założyć jedną partycję (PQM sobie
przetestuje), potem NDD. Warto patrzeć na postęp - spotkałem się z
dyskiem, gdzie niby badów nie było, ale w niektórych rejonach dysk
znacząco zwalniał. Pewnie bym do tego nie zauważył, ale przez to
nagrywanie płyt się wywalało.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm