Re: HDD i CD-ROM na jednym kanale IDE

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 09:45:38 MET DST

Hi,

Jacek Sibilski wrote:

> Wczoraj odebrałem zestaw komputerowy i okazało się, że podłączyli CD-ROM
> i HDD na jednej taśmie. Oczywiście zestaw jest zaplombowany i nie wiem,
> czy warto wozić go kilkadziesiąt kilometrów, żeby to zmienili. Jakie są
> Wasze doświadczenia w tej kwestii?

Większość producentów tak montuje. Zbijają koszty po prostu. A plombowanie
komputerów to jest już w ogóle chamstwo. Aczkolwiek częściowo rozumiem tę
praktykę -- sporej części użytkowników też wolałbym nie pozwalać grzebać
w komputerze :))

Jeżeli nie korzystasz dużo z napędu, to nie powinno być źle. Ale jak tylko
zdecydujesz się zerwać gwarancję (lub się skończy), to dołóż osobny kabel.
Ewentualnie możesz też próbować w serwisie wymusić na nich montaż, ale
jeżeli masz z tym dużo problemów, to nie jest to konieczne.

Mam jeden komputer, też zaplombowany, w którym jest dokładnie tak, jak u
Ciebie. Komputer chodzi troszeczkę gorzej, niż powinien, ale ponieważ jest
do bardzo prostych zastosowań, to użytkownicy nie narzekają. Mam jednak już
przygotowany kabel i jak wkroczę do środka, to zmienię to :)

Swoją drogą, spotkałem się z kilkoma rodzajami plomb które można było zdjąć
bez ich uszkodzenia i ponownie nakleić ;-)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |