Re: co z tym LBA

Autor: Miroslaw Kwasniak (pisz_do_mnie_na_mirek.kwasniak_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 10:11:47 MET DST

In pl.comp.os.linux.sprzet Andrzej Kosmala <kosmal_at_poczta.onet.pl> wrote:
AK>Miroslaw Kwasniak wrote:
[...]
AK>I o to chodziło. To nie jest w manualu tylko w dokumentacji jednak mi się jeszcze
AK>nigdy zdarzyło doczytać do końca tak długiego pliku po angielsku. Dziękuję bardzo.

Wiem, że man to skrót od manual, ale potocznie mówię na to man. Natomiast
powyższy cytat pochodzi z pliku (w Debian Potato) /usr/doc/lilo/Manual.txt.gz
- czyli jest także manual, ale przez duże M :)

AK>Jest już prawie dobrze bo ta opcja na stałe zmienia aktywną partycję i przy
AK>wychodzeniu z SCO muszę fdiskiem zmienić na aktywną partycję linuxową hda2. Czy
AK>przypadkiem zainstalowanie lilo w mbr nie rozwiąże tego problemu?

Na pewno poprawi, gdyż start komputera zaczyna się od MBR :), a DOSowy mbr
przechodzi następnie do BOOT-sektora partycji aktywnej. Natomiast mając choć
w jednej sekcji lilo.conf polecenia activate/deactivate pewnie będziesz je
musiał konsekwentnie (tak aby przywracały poprzedni stan) dopisać do każdej
z pozostałych (???), aby móc uruchomić np. WIN/DOSa.

Zaraz, zaraz - rzut okiem do manuala (nowa dyscyplina olimpijska) - jest :)

LILO started by BOOTACTV*
- - - - - - - - - - - - -

  * Other, possibly better known boot switchers, e.g. OS/2 BootManager
    operate in a similar way. The installation procedures typically vary.

        +-------------------------------------------------------+
        | Master Boot Record Boot sector Operating system |
        |-------------------------------------------------------|
        | BOOTACTV -----------> LILO --------> Linux |
        | ---> other OS |

Here, the MBR is replaced by BOOTACTV (or any other interactive boot
partition selector) and the choice between Linux and the other operating
system(s) can be made at boot time. This approach should be used if LILO
fails to boot the other operating system(s).*

  * And the author would like to be notified if booting the other
    operating system(s) doesn't work with LILO, but if it works with an
    other boot partition selector.

:)

Mirek