Re: Drukarka: Laser czy atrament?

Autor: Krzysztof Pawleta (krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 22 Sep 2000 - 22:42:35 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Używam wersji 11 na Windows NT 4.0 SP6a. Moje uwagi:
>
> 1) sporo programów ma problemy z prawidłowym drukowaniem. Na przykład
> Microsoft Word 2000 ma tendencje do drukowania połowy strony (ale w pionie,
> czyli np. drukuje prawą połowę kartki z góry na dół dobrze, a lewa jest
> pusta). Sun StarOffice z kolei nie potrafi czasem drukować w ogóle,
> drukując tylko drobny kawałeczek strony (np. kwadracik 10x2 cm zamiast
> zdjęcia na całą kartkę)
>
> 2) jeżeli na kartce znajduje się kolor, to często wszystkie czarne elementy
> [...]
Już mi się przypomniało - też miałem podobne problemy jakie opisujesz, ale
po zabawie z rodzajami buforowania (nie pamiętam co w końcu ustawiłem, bo
akurat mam Win95, ale zdaje się że RAW...)

P.S. Drukowanie połowy strony w pionie może być spowodowane zwalonymi
pamięciami - właśnie w buforowaniu różnią się oba sterowniki: te M$
wypuszczają znak po znaku i nie pozwalają drukarce ingerować w dane,
natomiast sterowniki HPeka wysyłają jak największy pakiet po to, żeby
drukarka mogła sobie to zoptymalizować...

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|