Re: Cyrix III by VIA

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Wed 20 Sep 2000 - 14:12:46 MET DST

> Czy ktos ma doswiadczenia z tym procesorem ????
> Chcialbym z czystej ciekawosci cos o nim uslyszec jak sie sprawuje
> w praniu .... i jak z kompatybilnoscia z plytami socket 370.
> Tylko prosze bez komentarzy typu "Via to syf "itd.

Jeszcze nie miałem z nim styczności, ale planuję mieć, gdyż zamierzam
właśnie go kupić. Jak na razie opieram się na kilku benchmarkach, które
pojawiły się w Sieci, na przykład na www.pl.tomshardware.com. O ile w
programach biurowych jego wydajność jest prawie taka sama, jak u
konkurencyjnych Celeronów, to w grach i innych programach mocno
obciążających koprocesor jego wydajność jest słabiutka. Jest w pełni
kompatybilny z Socket 370, ale lepiej kupić płytę główną z chipsetem VIA,
gdyż jest zoptymalizowany pod kątem jej chipsetów, a na płytach z chipsetami
Intela układ rozpoznawany jest jako Celeron. Oczywiście, działa, ale nie sa
wykorzystywane jego wszystkie mozliwości (nie sa one co prawda duże).
Dla mnie VIA to wcale nie syf, tak samo VIA Cyrix III. Chcę sobie w miarę
tanio zmodernizować sprzęt, a nie gram w najnowsze gry, tak więc
oszałamiająco szybki koprocesor nie jest mi potrzebny. Jest jedna rzecz,
którą VIA Cyrix III bije konkurentów: przetaktowywanie (brak cache L2, za to
duży, 128 kB cache L1, mała powierzchnia - tylko 72 mm kw., 0,18 mikrona,
niecałe 10W poboru mocy, brak blokad mnożnika i napięcia zasilania). Ponoć w
firmie VIA procki 500 MHz pracują na 1 GHz.
pozdrawiam
Krzysiek