Re: Outlook Express - Archiwizacja wiadomosci z grup

Autor: Przemysław Ryk (fiku_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 19 Sep 2000 - 03:20:38 MET DST

Ringing... Connection established... Message from "Jarek"
<jar_at_poczta.onet.pl> contains:
> Witam mam pytanko jak odzyskac wiadomosci z grup dyskusyjnych w
Outlook
> Expreszs po ponownej instalacji Windows? Probowalem zrobic kopie folderu
> przechowywania, nastepnie przeniesc je w miejsce gdzie Outlook je
> przechowywal po ponownej instalacji, odzyskalem tylko poczte, a pliki grup
> caly czas mi Outlook Express usuwal. Moze jest jakis programik do tego
albo
> inny sposob?

Zastanawiam się, ile razy to jeszcze będę tutaj przysyłał... ;)

Praktycznie wszystkie informacje są w katalogu "News", pozostałe w
rejestrze (inf. o kontach). Ja przy backup'ie danych (przejście z 95 na 98)
skopiowałem ww katalog i użyłem następujących poleceń do zrobienia kopii
informacji z rejestru:
regedit /E plik1.reg "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Account
Manager"
regedit /E plik2.reg "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Account
Manager"
regedit /E plik3.reg "HKEY_USERS\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Internet
Account Manager"
regedit /e plik4.reg "HKEY_CURRENT_USER\Identities"

Po zainstalowaniu systemu i Outlook'a powyższy klucz należy wyrżnąć z
rejestru i zastąpić tym, który mamy w pliku "plik4.reg". Dalczego? Same
wczytanie ustawień z pliku *.reg nie załatwia sprawy w OE5. Problem w
serii_krzaków. Przy ponownej instalacji z tej samej płyty (np. Chip 7/99)
seria_krzaków może być inna jak za pierwszym razem i w rejestrze masz teraz
dwie serie_krzaków. Usuń wszystko i ponownie wczytaj ustawienia z plików
*.reg.

W ustawieniach OE5 jest zawarta ścieżka do folderu z pocztą więc nie ma
potrzeby przenoszenia folderu.

Wczytując ustawienia kont z pliku reg nie trzeba korzystać z eksportu i
importu kont za pomocą OE5.

BTW - wspominałem o zrobieniu wcześniej backupu folderu, w którym
przechowujemy wiadomości z grup dyskusyjnych i pocztę? Domyślnie jest to
{Katalog Windows}\{ewentualne profile}\Dane Aplikacji\Microsoft\Outlook
Express

Sposób ten jest sprawdzony już na kilku różnych komputerach i działa
wyśmienicie.

BTW - ktoś kiedyś polecał na tej grupie do tego celu program Express Assist
2000. Serdecznie odradzam korzystanie z niego - większego za przeproszeniem
gówna nie widziałem. Prorgamik niby eksportuje ustawienia kont, wiadomości z
grup dyskusyjnych i pocztę, nawet zakładki Ulubionych. I co z tego, skoro do
wczytania backupu musimy mieć odtworzoną dokładną strukturę kont i folderów
Outlook'a, a polskie znaczki w Ulubionych zmieniają się w gustowną sieczkę.

--
Przemysław "Maverick" Ryk
Dzieła wybrane: