Re: ISO vs RAW

Autor: Wojt_at_s
Data: Mon 18 Sep 2000 - 21:31:40 MET DST

> Potrzebuje pomocy: Mam ISO i chce nagrac na plytke. Nie bardzo pamietam,
> jak ma sie ma ISO do RAW (cos mi swita, ze ISO ma konkretny rozmiar
> bloku, ale jaki?). Uzywam WinOnCD - on lyka RAW'y i jak mi sie wydaje
> trzeba podac mu parametry pliku jesli zaznacza sie jako track image inny
> plik niz RAW. Moze ktos pomoc?

to RAW ma staly rozmiar bloku - 2352 bajtow
w ISO moze byc 2048 , 2352 (np za pomoca programu CDRWin moze stworzyc
ISO z rozmiarem 2352 wlaczajac opcje "Generate RAW sectors"
Jak juz koniecznie musisz sprawdzic rozmiar sektora tego ISO bo WinOnCD jest
za glupi zeby samemu sprawdzic to mozesz podejrzec ten plik na poczatku
i "zmierzyc" odleglosc miedzy np znacznikami ze plik jest zgodny z ISO9660:
bedzie to ciag znakow "CD001" - wygodnie to zrobic programem "UltraEdit",
zmierz ilosc bajtow miedzy kolejnymi "CD001" i bedziesz wiedzial jaki
rozmiar
ma blok tego pliku.