Re: Odblokowanie biosu notebooka

Autor: Jarek (jaroslaw.packo_at_natned.com.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 13:52:13 MET DST

Czesc Leszek !
Odpowiedzi w tresci.

"Leszek Olech" <leszekol_at_sz.onet.pl> wrote in message
Otrzymalem w leasing komputer (notebook - Dell Latitude Cpt S450 st - bios:
A05) -ja place ale nic nie moge w nim zmienic - dziadostwo. Nawet windows
byl zablokowany ale odblokowanie to pestka. Potem okazalo sie, ze
administrator poblokowal wszystkie mozliwosci konfiguracji w panelu
sterowania. No ale od czego jest rejestr, prawda? 5 minut i po klopocie.
>ODP: No coz ! Rejestry to silne narzedzie. Jednak zawsze mozna do nich
zerknac i zobaczyc kto, co zmienil !

Sajednak inne problemy.
Bios jest zablokowany, jedyny naped to hdd. Nie mam dojscia do stacji
dokujacej.
> ODP:Do stacji dokujacej mozesz sie dostac w Oddziale - jezeli nie teraz,
to w bardzo krotkim czasie

W systemie nie ma oprogramowania do polaczen kablowych czy USB -
oczywiscie plikow instalacyjnych Windows takze nie ma. Umarl w butach. Do
tego w BIOsie wylaczyli port podczerwieni.
> ODP: No, niestety, ale to nie bedzie nigdy wlaczone. Masz pecha !

 Mam Disk eXpress Self-Extractong
Diskette Image, ktory zapomnieli wykasowac, ale nie majac dyskietki nie moge
go uruchomic-uzyc aby zapisac BIOS na nowo.
> ODP: Tu sie poprawimy. Wiecej w instalcji tego juz nie znajdziesz.

POnadto instalujacy cos spieprzyl i w moim komputerze zle zainstalowal
Dial-UP - internet to
marzenie (u kumpla odblokowalem i dziala). MOZE jest uniwersalne haslo
administratora do tego BIOSu?
> ODP: I tu masz pecha - kazdy laptop ma wlasne haslo na BIOS. Uniwersalnego
hasla nie ma - zapewniam.

 Prosze takze na priva

 P.S. Wiele setek ludzi dostalo taki komputer - moze ktos juz wie jak to
 dziadostwo odblokowac jeszcze bardziej? Moze w Szczecinie ktos moze
 udostepnic FDD czy CD-ROM wkladany w kieszen baterii?
ODP: Generalnie nie radze zmieniac tak bardzo konfiguracji - po takiej
poczcie na pewno konfiguracja twojego laptopa zostanie dokladnie sprawdzona
jezeli trafi do serwisu lub przebudowy.

 Pozdrawiam
 Leszek Olech
 mailto:leszekol_at_sz.onet.pl