Re: zgrywanie video

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 15 Sep 2000 - 19:27:34 MET DST

jp_at_ulgo.koti.com.pl (Jacek Popławski) napisal:

>Chcę zgrać video z dźwiękiem do pliku. Dysponuję procesorem K6-2 333
>(lub w razie potrzeby K6-2 500), zwykłym tunerem tv, w razie potrzeby
>Windows 98. Dźwięk będzie mono, obraz może być mały, ale 320x240 to
>minimum. Jak to zgrać i jaki format polecacie? Nie chodzi jedynie
>o zajętość na dysku, ale także o jakość - jeśli użyję nieskompresowanego
>strumienia to dysk się nie wyrabia i mam stracone klatki. Jaki program,
>jakie ustawienia?

Jesli na 333 mhz to np. mjeg lub indeo 5.10
natomiast na 500 mhz mozesz zapuscic
divX'a. To, czy nie bedziesz gubil klatek bedzie zalezalo
od tego, jaka masz karte tv, jak karte dzwiekowa oraz jak skonfigurujesz
codeka. Niestety dzwieku w locie nie skompresujesz
do mp3. Do calej tej zabawy polecam Virtual Dub'a,
a bitrate divX'a w okolicach <> 900 (jest to kompromis pomiedzy
wielkoscia pliku a jakoscia).
Alternatywnie mozesz sprobowac mpg4 v2 lub 3, w zaleznosci od rodzaju
kompresowanego obrazu moze okazac sie bardziej wydajny
przy podobnym bitrate.
Nie przejmuj sie zbytnio utraconymi klatkami - najwazniejsze, zeby
codek nie gubil ich w seriach, bo wtedy dzwiek ladnie rozjezdza sie
z obrazem i widac szarpniecie obrazu. Osobiscie zgrywalem filmy, w
ktorych zgubienie ponad 500 klatek nie bylo widoczne.
Jesli zas potzrebujesz obrazu "zylety" to pozostaje Ci niestety
niewielka kompresja (np. indeo) - jednak nawet taka powoduje, ze dysk
na zwyklym udma33 spokojnie sie wyrabia.

Andy