Re: Supernowosc ABIT BX133 RAID

Autor: ~~ Guybrush Threpwood ~~ (guybrush_at_interia.pl)
Data: Fri 15 Sep 2000 - 10:03:34 MET DST

Sine ira et studio:
Ziema sprzedal plyte a Kaciu pyta o niespodzianki ... Jest jedna jesli masz
slabego Celeka a nie Pentium III ... Plyta jest bez zarzutu gdy chodzi o
podkrecanie
Pentium ... Przy slabszych Celekach, ktore nie pojda na 850 bez 1.8 V lub
bardzo dobrych Celekach (z super chlodzeniem) ktore pojda na
950 przy 1.9V jest niemily zgrzyt ... Bios rozpoznaje procka i ogranicza
napiecie do 1.75 V.

Istnieje kilka drog obejscia tego problemu w przypadku Celeronow ...
"Ukrycie" pinu odpowiedzialnego za detekcje typu procesora,
ukrycie jednego z czterech pinow odpowiedzialnego za konfiguracje napiecia
(Zob. http://www.hardocp.com/articles/intel_stuff/bumpvoltage.html ) ...
Ukrycie
polega badz na wycieciu pinu (utrata gwarancji na procka) badz manipulacjach
na
plycie glownej pod gniazdem procesora (utrata gwarancji na plyte) badz
DOKLADNYM ZAMALOWANIU (ZAIZOLOWANIU) PINU CIENKA WARSTWA LAKIERU ....

Inny sposob to tzw. bios /cc trick ... o ktorym nie mam duzego pojecia a
ktory stosowano wczesniej do innych plyt ... Jesli ktos wie cos wiecej niech
napisze ...

Kolejny sposob to odczekanie az Abit swoim zwyczajem zamiesci upgrade
BIOS-u, ktory usunie ta niedogodnosc ... Jest to mozliwe tylko przy
zalozeniu,
ze nie sa w jakiejs zmowie z Intelem (ciekawe czy sami wpadli na pomysl
ograniczenia napiecia do 1.75) ... Mozliwe, ze powstana nieoficjalne wersje
biosu
lub przejsciowki zaslepiajace wlasciwe piny ...

Jesli chodzi o inne uciazliwosci to jest malo miejsca przy gniezdzie
procesora co znacznie utrudnia widocznosc zaczepow przy zakladaniu jakiego
wiekszego radiatora ... Kolejna sprawa to latwosc
z jaka mozna wylamac pamieci wkladajac kieszenie twardego dysku ...

Wiecej grzechow nie pamietam ... za wszystkie serdecznie zaluje etc. ;-)

Jesli ktos wie cos wiecej to niech nam napisze ....