Port COM jest, myszki nie ma...

Autor: Witold Romaniak (witoldr_at_kki.net.pl)
Data: Thu 14 Sep 2000 - 23:06:17 MET DST

(Windows 95 PL)

Jest sobie komputer Pentium. I sa na jego plycie glownej dwa porty COM. Do
jednego podlaczam mysz szeregowa (taka zwykla, za paredziesiat zeta).
Uruchamiam Windows i dostaje bluzga, ze system nie znalazl myszy...
Podlaczam do drugiego COM-a, dostaje to samo. Patrze w urzadzeniach
systemowych czy sa COMy - sa, a jakze.

Na wszelki wypadek je usuwam, reset systemu, zostaja wykryte ponownie. Myszy
nadal niet.
Daje "wykryj nowe urzadzenia". Wykrywa mysz... PS/2. A moja jest szeregowa.
Ja w ogole nie mam portu PS/2. Tak czy siak nadal nie dziala...

Wymieniam sledzia od COMa, bo moze walniete kable... Nadal nie dziala.
Wkladam dodatkowa kart I/O z COM-ami, wylaczam w BIOSie te wbudowane, system
je wykrywa, myszy nadal niet...

Wkladam na odwrot tasiemki od COM-ow (czerwonym nie tam gdzie jedynka), moze
kto sie walnšł z numeracja... Nadal nic.

Wymieniam mysz na taka, ktora dziala w komputerze obok. Nadal pupa.

Czy ma ktos rade na mysz-widmo ?

(fut pcow95)
WR