Re: Kilka Pytań o test Sisoft Sandra

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 14 Sep 2000 - 17:05:48 MET DST

Hi,

Jacor wrote:

> Sandra mi wypisała takie wieści o moim kompie

Sandrą zazwyczaj można się po prostu nie przejmować :)

> 1.Bios can be Shadowed - Właściwie to Co to zmienia?
> ładuje bios do RAMu ? Po co? Przyspiesza to cos?
> ( zrobiłem tak i nie wyczułem różnicy - może źle zrobiłem?)

W obecnych czasach bez sensu. Wyłączyć i olewać płacz Sandry.

> 2.Bios is flashable. Ok. Co to może przyspieszyć? (Nie chce mi się
> tego ściągać za bardzo - czas)

Może przyspieszyć albo dodać opcje, ale jeżeli wszystko działa, to
lepiej zostawić obecną wersję i nie ryzykować :)

> 3.Kazał przestawić ustawienia systemu pod win98 z desktop na serwer
> sieciowy. Co to zmienia?

Czasem trochę szybszą pracę dysku w komputerach z dużą ilością
pamięci RAM.

> 4.Double-buffering wyłączyć - też nie wiem o to i po co?

Z tym trzeba eksperymentować. Niektórzy twierdzą, że z wyłączonym jest
szybciej, niektórzy, że na odwrót. Trzeba by przeprowadzić testy.

> 5. Fixed swap file is faster. ok. ustaliłem na 128 MB.

I tak jest ok.

> Czy można w ogóle
> go wyłączyć? - chce sobie dokupić 128 Ramu - czy wtedy też
> będzie potrzebny? Czy jeżeli jest np. 256 Ramu to czy włączenie opcji
> istnienia pliku wymiany nie spowduje w ogóle jego utworzenia?

Swap w zasadzie zawsze musi być. Windows będzie z niego mniej korzystał,
ale nie polecam usunięcia go w ogóle. Lepiej zostawić jakieś 16 MB rozmiaru
minimalnego na wszelki wypadek i rezerwę do rośnięcia.

> 6. Intel(..) Power Managment Controller Device doesn't support Bus
> Mastering, Istotnie ta funkcja jest włączona w systemie, ale nie wiem
> co ona powoduje i nie wiem gdzie ją wyłączyc - MSconfig nie
> znalazłem.

To w ogóle olać.

> 7. Nie wiem co to : Głowny sterwnik ekranu
> No hardware stretch support

Że karta grafiki nie obsługuje sprzętowego skalowania fragmentów obrazu.
Jeżeli jest to potrzebna funkcja, sprawę mogą rozwiązać nowe sterowniki
lub wymiana karty. Jeżeli nie, to po prostu się nie przejmować.

> 8. Sorry za lamerstwo, ale jeszcze jedno pyt.
> Nie mogę znaleźć logo.sys, nie ma jak go wyłączyć, a włącza się.
> Nawet nie mam ukrytych plików.

Nie ma logo.sys. W Windows 98 logo jest zaszyte w io.sys. Wyłączyć je
można IIRC tylko w msdos.sys wpisując "logo=0".

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |