Problem z UDMA na Abit KT7

Autor: Chris (krzyss_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 14 Sep 2000 - 09:43:57 MET DST

Czesc,

Zauwazylem, ze na mojej plycie (Abit KT7) wlaczenie w biosie UDMA dla HDD
powoduje zwiekszenie obciazenia procesora operacjami dyskowymi. Nie jest ono
wielkie - 5%, ale w PIO4 mam 3%. Poza tym przy wlaczonym UDMA komp zamiera
czasem podczas operacji dyskowych (m.in. skakanie kursora myszy, zacinanie
sie grafiki w gierkach). Za to transfer w UDMA jest sporo szybszy, wiec
pozostania przy PIO4 nie bardzo mi sie usmiecha.

Do plyty mam dolaczony HDD Caviar 15 GB (UDMA 66, 5400 RPM) i grafe ATI Rage
128. Probowalem roznych driverow, service packow itd, ale nic nie pomaga.
Czy powyzsze objawy moga oznaczac uszkodzony kontroler IDE na plycie ?

Pozdro,

Krzysztof