Re: Jak wymawiacie SCSI ?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Thu 14 Sep 2000 - 02:10:51 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> napisał w wiadomości
> Hi,

> a) trudno traktować SCSI jako nazwę własną, bo nie jestem pewien, czy jest
> to produkt konkretnej firmy. IIRC to jest w tej chwili to ogólny
> standard.
> A że pochodzi z USA... Amerykańce ułatwiają sobie wszystko, nawet wymowę
> trudnych skrótów. Nie wiem, czemu mielibyśmy ich naśladować.
>
> b) czytam ASCII (czyli - a-s-c-i, a nie a-s-k-i). Ten skrót da się wymówić
> zgodnie z polskimi zasadami czytania skrótowców bez problemu tak jak
> podawany tu już jako przykład ZUS.

Dlatego czytasz USA, nie u-es-a; CIA, nie si-aj-ej?
Dlatego czytasz eF-Be-I, nie ef-bi-aj; I-Be-eM, nie aj-bi-em?
A jak mówisz CD-ROM, a jak HDD?

A może w sklepie muzycznym kupujesz nagrania zespołów U-Be-czterdzieści albo
U-dwa?

Nie widzisz, że tu nie ma reguły. Decyduje uzus, a ten opowiada się
najczęściej za wygodą niezależnie od tego, co zadekretowano ustawą.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***