Re: Ultra DMA

Autor: DoMaN (doman_at_wcy.wat.waw.pl)
Data: Wed 13 Sep 2000 - 16:48:59 MET DST

"Tomek" <tom5_at_poczta.fm> wrote in message news:39bf5789$1_at_news.vogel.pl...
> Jak mozna sprawdzic, czy w windows jest wlaczony tryb udma dla dysku? Mam
> podlaczony seagate i uruchomilem mu udma 66 programem od producenta, ale
gdy
> wybieram menedzer urzadzen\stacjedyskow i klikam na moj dysk to nie
pojawia
> sie okienko z mozliwoscia zaznaczenia trybu dma. System win98 se pl.

Jeśli widzisz w Device Manager - SCSI controllers zainstalowany
kontroler HPT i dysk twardy podlaczony jest do slotu kontrolera na plycie
(nie do IDE) odpowiednim kablem to powinien chodzic na UDMA66 lub 100 zalezy
od dysku i kontrolera.
U mnie do BE6-II z kontrolerem HPT370 podlaczylem HDD IBM 30,7 GB UDMA100,
wiec w zasadzie kontroler i dysk powinny wyciagac 100MB/s. W testach SiSoft
Sandra wyniki dla tego HDD wskazuja:
odczyt: 65 MB/s
zapis: 45MB/s.