Re: Tunery tv: PixelView czy Aver

Autor: Pierre (pkolt_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Sep 2000 - 13:05:46 MET DST

Użytkownik Lobuz <lobuz_at_interia.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8pnf0d$lrj$1_at_news.tpi.pl...
> ...zgrywacie z jednoczesnym kodowaniem ? hm nie wiem jak to wyglada ale
> chyba nie jest to b. dobra jakosc. Wydaje mi sie, ze komp nie bardzo jest
> stanie w czasie rzeczywistym zgrywac z jednoczesnym kodowaniem w taki
sposob
> aby jakosc byla b. dobra.
> Jakim kodekiem i z jakim DataRate najlepiej zgrywac filmy ?

zgrywam najpierw do PicVideo MJPEG codec z jakoscia 18.
minuta samego obrazu zajmuje 35,7 mb, a godzina 2.14 gb, jakosc jest bardzo
dobra, a szybkosc kompresji niesamowita. Jest ze 3x szybsza od Indeo5.0.
Jesli chodzi o dzwiek to jest to zwykly PCM 16bit, 44kHz.
Pozniej przerzucam to do divx, zazwyczaj z jakoscia 900, z kluczowymi co 5
s, dzwiek do mp3. probowalem do divx audio, ale cos sie krzaczy. Zreszta nie
ma az takiej duzej roznicy.

co do kart pixel i aver: mialem obie i rzeczywiscie pixel wydawal mi sie
troche lepszy, jesli chodzi o zgrywanie, ale aver wcale mu nie ustepuje.
co do gubienia klatek: przy zgrywaniu w 1/2pal do MJPEG gubi tylko pierwsze
2 klatki, potem zdarza sie czasem, ze zgubi jedna klatke na... 5 minut.
poza tym averem zrzucam filmy w rozdzialce 640x480, 25fps. przy rekompresji
do divx musze tylko zrobic deinterlace i wyglada cacy.

Pozdrawiam
Pierre