Re: Bateria do Laptopa (NI-MH) - jak ożywić

Autor: Jaromirek Hej! (jaquniu_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 03:11:28 MET DST

 Piotroosh <Piotroosh_at_tesst.com> napisał / wrote:

> Naladowac do pelna..... (z laptopem wylaczonym)
> Rozladowac do zera, ale nie w laptopie.. podlaczajac np mala zarowke ;)

NIEEEE DOOOO ZEERAAAA!!!!
Po pierwsze NiMH nie mają efektu pamięci - to tylko NiCd.
Po drugie Naładować do pełna (1,2V na celę) rozładować prądem niedużym do 0,8 V na
celkę - niżej zaczynają się uszkodzenia ( właśnie w ten sposób mogła być zarżnięta
bateria u Ciebie - albo przez pracę do końca (no zazwyczaj aku są zabezpieczone ) albo
przez nienaładowanie i odstawienie do szuflady na miesiące (jak mój chieff):)
powo

PS Li-ION nie są wymienne z NiCd i NiMH -inne napięcie (3,6V/ogniwo) i sposób ładowania
stałym napięciem (niklowe prądem)

JaroMi