Zbezpieczenie danych

Autor: Krzysztof Pawleta (krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 23:06:43 MET DST

Jest taka sytucja: muszę przekazać dużą ilość danych (na HDD lub CD) przez
osobę trzecią (która ma w dodatku chrapkę na te dane ;-(((
Jak się da zabezpieczyć takie dane???
Myślałem o dwóch rozwiązaniach:
1) Ukryta partycja na dysku - ale jak powiada pewien mój profesor "każda
średnio-inteligentna małpa sobie z tym poradzi"
2) Spakowane np. ZIPem, lub RARem, ale:
 a) nie ma dostępu do danych bez rozpakowania ;-(
 b) te formaty są tak popularne, że bardzo łatwo byłoby je rozpakować
Czyli szukam programu, który:
 1) podobnie jak DBLSPACE tworzy partycję wirtualną (ale mogła by być to
samodzielna partycja), zaszyfrowaną i zabezpieczoną hasłem (tak aby po
wpisaniu hasła dało sie uruchomic z niej program)
 2) działa pod Win9x (przydało by się, żeby również działał pod WinNT i
czystym DOSem)
 3) Przydała by się również możliwość działania programu z CDkami (tworzenie
zabezpieczonych CDków)

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|