Q3 i Nvidia cd.

Autor: mrkarol (mrkarol_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 11 Sep 2000 - 08:53:30 MET DST

Witam!

Parę dni temu, zrobiłem na grupie małe zamieszanie jakoby drivery 6.18, były
na GeForcie na DDR'ach wolniejsze od 5.32/5.33. Otóż wcale wolniejsze nie
są, wszystko to spowodowało moje nie do patrzenie. Problem spowodował
programik w sumie dość przydatny "GeForce Tweak" i włączona w nim opcja
używania starych instrukcji TNT1/TNT2. Już wyjaśniem dlaczego. Historia z
use old TNT instuctions jest pewnie większości znana więc na ten temat nie
zamierzam się rozpisywać. Po ściągnięciu z netu tych driverów, zanim je
zainstalowałem postanowiłem przeprowadzić dokładne testy aby mieć pojęcie
gdzie i kiedy dają one tego kopa. Po kolei testowałem poczynając od 1.20,
tak dla zabawy jak się zachowa karta, 2.40, 3.68 i 3.76 detonatory 5.08,
5.30, 5.32, 5.33 i 6.xx. Pora była już dość późna, ale wiem że to mnie nie
usprawiedliwia. Gdy używa się detonatorów (2.xx lub 1.xx) używanie starych
instrukcji TNT daje karcie wyraźnego speeda a i na Detonatorach 3.xx może
trochę przyśpieszyć w qwaku III. Jak się tak bawiłem z 3.68 to włączyłem
opcję use old TNT instuctions i gdy przyszło do przeprowadzania testów
bardzo się zdziwiłem gdy detki 6.xx dawały takie marne rezultaty. Póściłem
pytanie na grupe zanim, co źle zrobiłem? A wyszło na to, że Detki 3 to
chłam. Przepraszam wszystkich, których wprowadziłem w błąd. Zaznaczam, że
wyniki z testów miały być tylko dla mojego użytku. Gdybym chciał je
opublikować testy robiłbym na gołej wingrozie bez utilitsów i na
defaultowych ustawieniach, plus Vsysh OFF i ewentualnie z zaznaczeniem
overclocking. Jak kogoś wprowadziłem w błąd to sorry. Oto zaktualizowane
wyniki:

Abit BE6-II
PIII600E_at_800EB
128 MB RAM PC133 CAS3
IBM DPTA 20.5GB
Windows (w miarę nagi) 98SE 4.10.2222 A
Quake III v 1.11
High quality 1280x1024 + tekstury na max + geometria high + sound high
no cd, wszystkie opcje włączone, w driverach filtrowanie antyzotropowe i use
fast linear mip maping, wszystko nie uwzględnione default

Asus V6800 (ovclck 150/320 MHz) Side Band OFF:

5.32 > 36.3 FPS
6.18> 40.4 FPS

PS. Do wyników z użyciem starych instrukcji wkradł się z użyciem nowych GF
5.33 > 36.2 FPS.