Re: Jaki HDD?

Autor: Marcyn (marcyn_at_post.com)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 15:22:01 MET DST

Czesc

> Witam
> O ile dzięki Wam zlecenie na CD-RW (Creative 8432) już poszło, to teraz
> proszę o pomoc przy wyborze HDD (tu raczej cena stoi na pierwszym miejscu)
> Zastosowanie: bardzo dużo małych plików (linux)
> Rozmiar: ~30GB
> Co do 2MB cache to sądzę (mogę się mylić), że to mają tylko te 7200rpm
> (głośne), nieprawdaż? Co byście polecili?
> A może jakieś inne propozycje (nietrudno dostępne) w tym przedziale
> cenowym ?
> Pozdrawiam
>
> --

jako, ze jestem odpowiedzialny za tego Creativa - to pomege i z HDD :>

a wiec polecam Ci Quantum lct - jak chcesz zobaczyc wyniki testow to daj
znac moge podeslac

jest cichy, szybki, bezawaryjny i to Quantum ;)

nie bierz dysku z 2MB buforer, poniewaz bawic sie bedziesz z malymi
plikami - to po co ? - a jesli koniecznie chcesz 2MB to ten Quantum odpada.

po drugie nie ma sensu 7200 obr/min - ten Quantum ma 5400 i IMHO jest jednym
z szybszych dyskow 5400 na rynku - max transfer w HDTach mam 21MB/s
dyski 7200 sa glosniejsze i sie bardzo grzeja

nie polecam Seagatow

moj typ:
1) Quantum
2) Fujitsu
3) IBM

> Wiem, że IBM byłby najlepszy (najdroższy), Fujitsu najcichszy, a Seagate'y
> są 'błe' ;)

 a tego bym nie powiedzial... - co nie znaczy, ze uwazam te dyski za zle -
wrecz przeciwnie

> Jednak cenowo najkorzystniej wypadają drugi (Quantum) i trzeci
> (WD). Zresztą Quantum był pierwszym dyskiem jaki miałem i ani jednego
> BadSectora, dopóki po siedmiu latach nie pożyczyłem go kolesiowi, który
> zrobił mi BADów na 10% of total space ;(

maja najlepsza elektronike i sa moim zdaniem najtrwalsze

pozdrawiam
mailto:marcyn_at_post.com
http://www.marcyn.prv.pl
UIN# 52027861