Re: Problem z Promise w Microstar BX?

Autor: Paweł Spychała (spychala_at_man.poznan.pl)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 13:09:29 MET DST

zmn-2 wrote:

> Bo to JEST Promise. Asus bazuje na Promise - wpudowany w Cubix'a oraz dolaczany
> zewnetrznie do np.P3B-F - tez Promise.
>
> pozdrowienia
>
> Squonk / squonk_at_psk2.am.lodz.pl

No wiec, mam takiego BX-Mastera i powiem tyle - ze ma ona potencjalnie
duze mozliwosci i jest swietna plyta ale w zasadzie kiepsko nadaje sie
do podkrecania prockow. Niby wszystko jest ok - fajny bios, regulacja
napiecia procka i chipsetu, programy pod windoze do zmiany fsb, duzo
dostepnych czestotliwosci fsb, ale...
W instrukcji zaznaczone jest, ze U66 raczej nie lubi "overclocking'u". I
chyba tak jest rzeczywiscie - przy ustawieniu fsb zwykle nie ma
mozliwosci wybrania czestotliwosci dla PCI, a kontroler Promisa przy PCI
wiekszej niz 33MHz u mnie powoduje bledy w filesystemie - praktycznie
nie da sie pracowac. Promise nie chcial tez ruszyc z dwoma dyskami
(Quantum fireball 4.3 i Seagate medalist 4.3) na jednej szelce - windoza
nie wystartowala. Nie chce tez sie dogadac z nagrywarka, co prawda jest
to stary Dysan.
Ostatecznie mam ustawione fsb na 83Mhz (PCI: 41.5 MHz) i do Promisa
podpiety tylko CD, dzieki temu nie tworza sie bledy (z odczytem nie ma
jakos problemow), ale transfer dyskowy z Promisa jest jakies 30% lepszy
niz ze standardowego kontrolera (nawet na dyskach U33).
Boot - w miare szybki, jak sie wylaczy wszelkie testy napiecia (prawie
caly ekran) i ma podpiete cokolwiek do U66 (w przeciwnym wypadku dlugo
trwa autodetekcja kazdego z kanalow kontrolera).

Zastanowilbym sie na Twoim miejcu nad Abitem czy Asusem i dokladnie
przyjrzal sie mozliwosciom sterowania praca PCI i AGP na tych plytach.
Chyba ze nie chcesz niczego krecic...

pozdrawiam

Pawel