Re: Duron i Abit KT7 - jaki procek?

Autor: Witold Kopel (ficio_at_krakow.neurosoft.net)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 09:19:48 MET DST

andy wrote:
> nie wiem czy dobrze mysle (jesli tak to wyprowadz mnie z bledu :)), ale
> chyba lepszy jest procesor zablokowany (z rozwartymi mostkami) - trzeba je
> wtedy tylko polaczyc (co nie jest trudne), natomiast w drugim przypadku
> mostki trzeba rozcinac, co jest o wiele bardziej trudniejsze i ryzykowne
Hmmm - do calosci obrazu potrzebna Ci jest jeszcze informacja, ze
mostkow na Duronie/TB jest wiele - pogrupowane w tzw szeregi.
Szereg L1 odpowiada wogole za mozliwosc krecenia.
Inne szeregi L3,L4,L7 itp odpowiadaja za ustawienie mnoznika, Vcore itp.

Tak wiec dobr jest Duron/TB ze zwartymi mostkami L1 (coby wogole dalo
sie krecic). Natomiast jesli nie masz KT7 lub starego A7V, to musisz
kombinowac z przecinaniem mostkow L3, L4 itp, zeby podkrecic - inaczej
uzywasz SMIII (KT7) lub dipow (A7V).

> nasunelo mi sie jeszcze takie pytanie: przeciez na Abicie mnoznik ustawia
> sie spod Biosu, wiec jak to pogodzic z rozlaczaniem/rozcinaniem mostkow. czy
> w takim razie trzeba taki sam mnoznik ustawic jednoczesnie na procku i w
> Biosie - ale wtedy SoftMenu III staje sie mniej uzyteczne, bo nie mozna z
> jego poziomu ustawic mnoznika - czy dobrze mysle?
Zle.

SMIII zastepuje przecinanie i zwieranie mostkow L3, L4 itp. Ale (zawsze
jest jakies ale ;-), SMIII bedzie Ci dzialac tylko gdy masz zwarte
mostki L1. Dlatego wszyscy pozadaja Duronow o pozwieranych mostkach
(majac w domysle L1).

> :)
Dzisiaj mam dostac (wreszcie, po 2 tyg czekania) KT7 + Durona -
zobaczymy jaki bedzie. Jesli taki wlasnie, to sie chyba rozplacze :-(((.

Tyle
Ficio