Re: Przesiadka na 128 MB RAM i zwolnienie komputera ?????

Autor: Adi Cherryson (grzesj25_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 09:17:26 MET DST

Użytkownik Adam Salamon <adi_at_klub.chip.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39b6b2ef_at_news.vogel.pl...
> Witam,
>
> Mam taki problem.
> Do niedawna uzywalem w swoim komputerze 64 MB RAM (w dwoch kosciach po 32
> MB). Pamiec byla dosc stara (66 MHz) dlatego postanowilem nie dokladac do
> niej kolejnych kosci tylko kupic od razu 128 MB w jednym "kawalku".
>
> I co sie okazuje ?
> Otoz moj komputer (dokladnie plyta glowna) zwolnila 10%.
> A co sie z tym wiaze: przez plyte glowna zwolnil caly sprzet.
>
> Czy jest to mozliwe ?
> Mam plyte Lucky Star 6ABX2V i najnowszy BIOS i stery do podzespolow.
Pamiec
> oczywiscie 133 MHz
>
> Jesli ktos wie, to nich mi pomoze.
>

> --
> Pozdrawiam:
> Adam Salamon
> adi_at_klub.chip.pl

Witam

Moze ten artykul cos pomoze, ale zaznaczam ze moge sie mylic, tekst ponizej

ALi Aladdin 7 to ekscytujący, innowacyjny chipset Socket 7, składający się z
układu northbridge 492-BGA M1561 typowo połączonego z southbridge M1535D.
Acer Labs twierdzi, że Aladdin 7 ma niesamowitą 128-bitową ścieżkę danych do
SDRAM o niezwykłej przepustowości 2.1 GB/s, gdy używa się SDRAM PC133!
Porównawszy przepustowość pamięci Aladdin 7 z 1.6 GB/s dużo droższego RDRAM
możecie zobaczyć, że produkt ALi dla użytkowników Socket 7 jest godny uwagi.
By skorzystać z dwóch kanałów, płyta główna musi być wyposażona w 2 DIMMy
(może obsłużyć do czterech). Chipset będzie pracował również z jednym
DIMMem, lecz wtedy powróci do 64-bitowego dostępu, co powoduje poważne
osłabienie wydajności, jak zobaczycie poniżej. Oczywiście M1561 obsługuje
także szybkości magistrali wyższe niż 100 MHz.

zrodelko http://www.pl.tomshardware.com/mainboard/00q3/000810/budget-03.html

Moze to sie odnosi tez do chipsetu BX i lepiej dac dwie kosci po 64 mb niz w
jednej kosci 128 mb.

Sneer