Re: Pomozcie ......bo juz nie mam sily

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 07:31:54 MET DST

Użytkownik "Ramon Dustet" <ramon_at_accent.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
[...]
> Najnowsze strery do VIA to 4.24
> ftp://ftp.accent.com.pl/pub/drivers/Mainboard/via/4in1424a.zip

Ale to jest lipa, bo sterowników tam nie ma :-(
Ale o tym dalej...

> Tak na pierwszy rzut oka to nie stawialbym na sprzet ale jak juz to na dysk
> twardy.
>
> Ale sproboj cos takiego:
> -wylacz w bios-ie ACPI
> -wylacz w bios-ie APM
> -wylacz w wi9x wylacznie dyskow i systemu
> -wlacz DMA dla dyskow i CDROM

Dokładniej - ściągnij z www.wdc.com programik DLG66 i wyłącz nim UDMA66.
Wychodzi na to, że VIA coś skopała z obsługą UDMA66. W najnowszych pakiecie
4in1 v.4.24a nie ma sterownika BusMaster (VIAIDE) dla Win9x, jest tylko plik
INF, żeby Windows prawidłowo rozpoznały chipset i pomocniczy plik VATAPI.VXD.
W każdym razie po zainstalowaniu tego packa w menedżerze urządzeń nie
zobaczysz już nazwy dysku, ale może zyskasz włączone (choć raczej nie
wykorzystywane) UDMA66.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***