Re: Jaka karta video ?

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 05 Sep 2000 - 19:38:24 MET DST

GLide <glyder_at_priv3.onet.pl> napisal:

>Oooooo!
>Karta na pewno tez, bo raczej nie skompresujesz dobrze softwareowo
>pelnego palu 25fps. (IMHO - nie probowalem na PIII 1GHz lub podobnym)
>Krotko mowiac pozadna karta zalatwi problem - grunt zeby miala
>kompresje sprzetowa.

Jesli nie masz na karcie sprzetowego kodeka
(a karta telewizyjna do 500 zl. go nie ma),
caly proces kodowania obrazu przejmuje procesor.
A nawet jesli karta ma sprzetowego kodeka,
jest to zazwyczaj kodek mpg1 lub mpg2. Gdy chcesz
nagrac w czaise rzeczywistym film np. w divX'ie - karta
nie na wiele sie wtedy zda przy kompresji. A co wiecej - sprzetowe
kodeki zazwyczaj maja na sztywno ustalona gorna granice
kompresji, co oznacza zawzyczaj duze gabarytowo pliki
wynikowe (poniewaz granica ta czesto oscyluje
w granicach 1:7 - 1:20). Oczywiscie obraz bedzie wtedy "zyleta",
ale na pewno nie zmiescisz filmu na jednej plytce.
Karty za, powiedzmy ponad 15 tys. zl.
sa o wiele bardziej konfigurowalne, ale na takie karty nie kazdego stac.

Co zas sie tyczy kompresji przez procesor - nie mam pojecia, czy istniejace
na rynku procesory sa w stanie skompresowac film np. w divX'ie w czasie rzeczywistym
25 fps i pelnej rozdzielczosci pal'owej.
Moze ktos wie, jaki procek radzi sobie z tym zadaniem ?

Andy