Re: Jak ominac haslo wygaszacza w windows98???

Autor: Łukasz Z. (qlomb_at_polbox.com)
Data: Sun 27 Aug 2000 - 23:02:24 MET DST

>Haslo do wygaszacza jest zakodowane w idiotycznie prosty sposob, kazda
literka
>ma swoj odpowiednik w tablicy, z tego co pamietam dodatkowo kolejne litery
>hasle maja jakies przesuniecie w tablicy. Latwo to rozgryzc wpisujac sobie
>haslo np. "aaaaaaa" i sprawdzajac co wpisalo sie do rejestru - potem tak
samo
>z "bbbbbbb", itd.

Jesli ktos chce sie babrac w rejestrze(skrajna postac masohizmu) , to
zaszyfrowane hasło wygaszacza znajduje się w wartości "ScreenSave_Data"
klucza "Hkey_Current_User\Control Panel\Desktop". Ponadto te "przesunięcia"
nie sa chyba za bardzo oczywiste, bo nie moglem ich rozpracowac (mysle, ze
jestem dobrym matematykiem, choc z drugiej strony przygladalem sie temu 10
minut). Ta sama litera (np. A) ma rozne wartosci - w zaleznosci, czy jest
pierwszym, czy drugim znakiem hasla.

Dla celow edukacyjnych:
Tabelka z wszystkimi "cyferkami" znajduje sie na plytce PCWK 1/99B. Jesli
ktos chce moge ja udostepnic. Chetni na qlomb_at_polbox.com

Aha - sposob na plytke autorun.inf nie dziala w win98 - sprawdzalem.

Qlomb