Win98 - problem z kontrolerami HDD

Autor: Piotr Kierzkowski (pkviper_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 03 Sep 2000 - 13:50:00 MET DST

Heja !

Moja konfiguracja:

Cel466
128 MB
Voodoo 3 3000
plyta A-Trend ATC-6220
HDD Fujitsu MPD3064AT (6.4 GB, UDMA)

Mam taki dziwny problem z Win98:

Instaluje go od nowa, "bootujac" z plyty CD (na HD-eku czysto). Po
zaistalowaniu, w Menedzerze Urzadzen przy pierwszym kontrolerze IDE pojawia
sie zolty znaczek z wykrzyknikiem a w zakladce Wydajnosc jest komunikat, ze
dysk pracuje w trybie zgodnosci z MS-DOS, co obniza wydajnosc systemu.
Wiem, ze takie komunikaty sie pojawiaja, jesli w autoexecu albo configu sa
odwolania do 16-bitowych sterownikow. Tyle ze ja takich odwolan nie mam. Co
dziwne, ten zolty znaczek z wykrzyknikiem raz sie pojawia, a raz nie -
startuje komputer, znaczek jest, wyraznie tez widac, ze HDD pracuje
wolniej. Uruchamiam ponownie, znaczek znika, w zakladce Wydajnosc widac
"system plikow 32 bitowy", "system jest skonfigurowany optymalnie".
Uruchamiam ponownie jeszcze raz - znowu "dysk pracuje w trybie zgodnosci z
MS-DOS". I tak na zmiane, chociaz po jakims czasie juz ciagle jest zle.

Probowalem juz wszystkiego - odlaczalem CD-ROM (DVD Hitachi), zmienialem
kabel, podlaczalem HDD do drugiego gniazda (Secondary IDE), wylaczalem w
BIOS-ie drugi kontroler IDE, powyciagalem z kompa wszystko procz dysku,
karty graficznej, procka i pamieci - I NIC !!! Wciaz to samo.

A zeby bylo smieszniej, w Win95 wszystko dziala bez problemu ! Po odpaleniu
pliczku Winp2x4.exe dysk jest widziany jako Fujitsu, a nie Generic Hard
Disc type 46.

Czy mozna cos zrobic z tym problemem ? Czy sa jakies inne pliki (inne niz
autoexec i config), ktore laduja jakies 16-bitowe sterowniki ? I skad by
one sie maily brac, jesli system jest instalowany "na czysto" z oryginalnej
plyty Win98 ? Moze trzeba uaktualnic sterowniki kontrolera dyskow ? Ale
przeciez Win 95 ma starsze, a dziala...

Moglby mi ktos pomoc ? Bo juz dwa dni sie mecze bez rezultatu... Z gory
dzieki !!!

Pozdrowka !

Piotr Kierzkowski, pkviper_at_box43.gnet.pl