Re: Pentium 60 + modem ISA czy PCI?

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 14:47:33 MET DST

Sebastian Stolarski wrote:

> Jest sobie taki zabytek P60 do ktorego trzeba wlozyc jakis modem. Na rynku
> istnieja modemy PCI programowe, ktore do pracy potrzebuja mocy procesora,
> wiec odpadaja. Jaki (jak najtanszy max 150 zl) polecacie modem sprzetowy
> PCI, ktory poradzi sobie w tej "rakiecie"? Czy moze istnieja jeszcze nowe
> modemy na ISA?

Istnieją. Zdaje się w Polsce dostępny (trochę wirtualnie - osobiście
widziałem go tylko raz) Asmax (nie wiem jak z ceną) i Zoltrix 250zł
(trudno spotkać). Możesz też spróbować szczęścia z Pentagramem Diablo
(deklarują, że najmniejsze wymagania jako 486 ~170zł) lub starszą wersją
Zoltrixa Spiryta (wyższe deklarowane wymagania IIRC iP100 ale widziałem
go pracującego na 486). Tylko weź na próbę i kup dopiero jak będzie
działał. A najlepiej kup używany sprzętowy 33.6. Koszt 50-70 zł a
szybkość pracy w praktyce (przynajmniej u mnie) jedynie o 10-20% niższa.