Re: NVidia vs. 3dfx

Autor: mrkarol (mrkarol_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 11:46:43 MET DST

Użytkownik Pael <pael_at_go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8oh89q$clf$1_at_news.tpi.pl...
> [...]
> Spodziewałem się takiego czegoś (zwłaszcza na tak chłonnym rynku) ale
> raczej od strony 3dfx, któremu akurat teraz gorzej się powodzi niż
> oskarżającej jej firmie...
> Myślę, że NVidia naruszyła patenty 3dfx (jakieś naprawdę ważne)
> i nie czekając na reakcje 3dfx...zaatakowała(najlepszą obroną jest
> przecież atak) sama wyjmując na wierzch swoje patenty (IHMO moło
> znaczące), które 3dfx naruszył. Teraz czeka, aż 3dfx zrobi to samo i
> dojdzie do ugody, co bedzie oczywiscie korzystniejsze dla
> NVidii...(bedzie mogła produkować dalej swoje chipy, bez strachu, że

A co powiedziecie na to, że Voodoo 3 wygląda zupełnie tak samo jak TNT firmy
STB...? Voodoo 3 bazuje na referencyjnej budowie karty Riva TNT! I to według
mnie wystarczająco dużo. I jeszcze na dodatek STB dysponowało wszystkimi
pierdułkami od nVidi, a teraz 3dfx z tych rozwiązań kożysta. 3dfx jest
obecnie stracony. Voodoo 4 miało konkurować z GFSDR a musi z GF2MX, Voodoo 5
5500 z GFDDR a konkuruje z GTS'em. Natomiast Voodoo 5 6000, miało być
najszybszą kartą (fakt że totalny brak ekonomi) na rynku a tymczasem nie
wiadomo czy pobije ultre a jeśli 3dfx jeszcze poczeka to do konkurencji
dojdzie nowe dziecko nVidi nv20, i co wtedy???