Re: Jaki CD-ROM ? - epizod drugi dyskusji

Autor: hattab (hattab_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 03:12:39 MET DST

Użytkownik FiLiP said:

> Ostatnio rozmawialiśmy na temat CD-ROM'ów. Chwaliliście TEAC'a 40x...
> Przeczytałem w sieci, że model 32x osiąga maksymalną prędkość odczytu
> dopiero pod koniec płytki. Prędkość rośnie liniowo i praktycznie czytnik
> rzadko kiedy pracuje ze stałym transferem w granicach 30x. Czy podobnie
jest
> z TEAC 40x?
>
> Co możecie powiedzieć o ASUS 50x? Duża jest różnica między 40x a 50x (ASUS
> ok. 255 zł - TEAC ok. 218 zł). Jak już pisałem, zależy mi na CD-ROM'ie
> czytającym wszystko i cicho.

Zapomniales chyba o jeszcze jednym (najwazniejszym?): WYTRZYMALOSC. Wlasnie
padl mi drugi Asus, dla mnie ta marka w cdromach przestala istniec. Asus-y
moze dobrze czytaja, ale z wytrzymaloscia maja niewiele wspolnego. Fakty
mowia same za siebie - wlasnie niedawno Teac wprowadzil 2 lata gwarancji na
cdromy ! Tego chyba nikt jeszcze nie zrobil i chyba niepredko zrobi :)).
(heh jakby Samsung to wprowadzil, to by chyba musieli 90% produkcji
przeznaczac na wymiane :))))))
Nie daj sie wrobic - jesli bedziesz qpowal Teac-a, to nie daj sobie wcisnac
z 1-roczna gwarancja (stare dostawy).
A jesli chodzi o glosnosc - wszystkie cdromy o tych predkosciach sa glosne,
bo pracuja na wysokich obrotach. Jedynym cichym cdromem jest Kenwood x72
(pracuje na nizszych obrotach), ale ten cdrom kosztuje AFAIK 700 zl.
I jeszcze jedno: Kto ci wcisnal takie bzdury, ze szybszy cdrom jest lepszy ?
Predkosc X to tylko fikcja (no prawie :)) . Rzadko kiedy cdromy maja okazje
osiagnac max. predkosci. Chyba ze bedziesz zczytywal ogromne, jednorodne
pliki - a tak - x40 czy x50 - roznicy prawie nie ma. Liczy sie takze czas
dostepu.
Wiec bierz i Teac-a i wybij sobie z glowy Asus-a, oraz inne badziewia :DD

Pzdr.4all
hattab_at_poczta.onet.pl