Re: Kontroler IDE

Autor: Adasiek Zwierzaczek (podolany_at_niechcespamu.poczta.wp.pl)
Data: Thu 31 Aug 2000 - 20:26:49 MET DST

Piotr Sobolewski napisał(a) w wiadomości:
<33924908.20000831134754_at_nets.pl>...
>Witam
>
>Mam poważny problem. Mam płytę Asus K7M z Alhlonem 650. Wczoraj coś
>mnie natchnęło i zainstalowałem drajwery do kontrolera IDE z płyty
>dostarczonej przez producenta. To był błąd.
>Od chwili zainstalowaniu VIA bus master IDE drives 2.1.43 zrobił się
>jakiś konflikt na pierwszym i drugim kontrolerze ide. DMA nie dziła i
>winda (W98SE) nie widzi cdromu. Usunięcie kontrolera ide z panelu
>sterowania nie przynosi spodziewanych rezultatów. Winda nadal
>instaluje ten drajwer VIA.

1. musisz recznie z katalogu %windir%\inf\other lub bez other; /uwaga
katalog ukryty/ usunac wpisy /pliki/ o twoim sterowniku; potem usunac to
urzadzenie a winda wobec braku cdkowych sterownikow, uzyje domyslnych;
2. wykrzykniki moga byc spowodowane zarzadzaniem dyskami w stlu ms-dos
/wylacza sie to przez msconfig/
3. mozesz tez wejsc na opcje tego urzadzenia | aktualizuj sterownik i
recznie wybrac sterownik starszy niz aktualny, winda bedzie sie buntowac ale
pojdzie; swoja droga usun plik inf;

>Co zrobić by pozbyć się tego problemu.
>Dodam jeszcze że primary master to HDD, slave też hdd a primary slave
>to cd-rom.

a tego nie rozumiem; czyli primary slavem jest i hdd i cdrom? a moze cos
jest secondary?

pozdrawiam
adasiek