Re: problemy z Yamaha 4416S

Autor: Wojt_at_s
Data: Thu 31 Aug 2000 - 00:40:48 MET DST

> Nie ma żadnych potencjometrów ale faktycznie poprzez zmianę wartości
> oporników można zmienić napięcie na głowicy.
> W twoim przypadku jest to zbyteczne wystarczy dobrze wyczyścić
> lustro znajdujące się pod soczewką.
> Musisz w tym celu zaopatrzyć się we wkrętak precyzyjny krzyżowy , pencete
> (koniecznie z magnetyczną końcówką dla wygody:0) ) sprężone
> powietrze sprężone , watkę oraz zapałkę przeciętą na połowę wzdłuż.
> 1) Ostrożnie rozkręć osłonę głowicy (to ta blacha przy soczewce)
> 2) Unieść ostrożnie po odkręceniu osłony głowicę używając zapałek
> (żadnych wkrętaków czy drucików)
> [...]

Dzieki za odpowiedz,
zrobilem to juz wczesniej przed twoim postem ale jakims zwyklym alkoholem
no i jest gorzej niz bylo.
Tez juz stwierdzilem ze chuchanie to najlepsza metoda.
A moze ten alkohol izopropylowy ? Ile to cudo kosztuje ?

Tyle ze bylem bardziej ambitny i dobralem sie do ukladu optycznego od dolu,
te srobki o ktorych napisales nie za bardzo mam odwage odkrecac bo sa
zalane jakims klejem a poza tym wydaje mi sie ze a pomoca tych srubek ustala
sie odleglosc soczewki ogniskujacej wiazke od plyty CD.
Zdjalem cala plytke z laserkiem z okraglych tulejek po ktorych ona jezdzi i
z tylu
jest blaszka ktora trzyma sie na trzech zatrzaskach , latwo ja zadjac i ma
sie dostep do wszystkich soczewek diod i lustra.

Sa tam trzy elementy aktywne i z ciekawosci pytam ktory do czego ?
Czy jest jak mysle: jeden dioda nadawcza laserowa do zapisu - to niebieskawy
schowany element; dioda nadawcza odczytu - to element ze zintegrowana
plastikowa
soczewka; dioda odbiorcza - plaski element na zewnatrz toru optycznego ?

Do czyszczenia watka to jednak wole wykalaczke zamiast pensety z waskimi
szczekami
- jakby watka zleciala albo sie obsunela i bym nia "przejechal" te lustro
czy soczewke ... fuj

A jakby nie pomoglo to co dalej ?
Ktory rezystor ustala prad diody ?

Do czego w koncu sluzy ten jedyny potencjometr (poza zewn. potencjometrem
regulacji
glosnosci) ?