Re: Jaka karta graficzna do 400- 450 PLN ?

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Wed 30 Aug 2000 - 23:05:29 MET DST

On Tue, 29 Aug 2000 18:12:22 +0200, "Krzysztof Sycz"
<sycz_at_sowatech.com.pl> wrote:

>Do tego najlepiej nadaje się procesor Parmedia II lub III. Ze względu, że
>zajmuję się zawodowo grafiką to mam WinFasta 3D Parmedia II 8MB. Bez żadnych
>kłopotów. Wspomaganie w 3D extra, ma sterowniki OpenGL, Heidi. W Corelu i
>PhotoShopie bez problemu. Jest to karta do profesjonalnych zastosowań. Nie
>wiem czy kupisz za 450zł, ale może ...

IMHO Permedia2 to owszem niezly chip, ale czasy swietnosci ma juz za
soba. Dobrze, gdy jest na karcie zamontwany razem z procesorem
geometrii (Glint). Tez miale jescze niecaly rok temu Permedie2 na
karcie Wiewtop Mars2 i zamienilem na TNT (Viper550). Mimo swietnych
sterow Permedii i zupelnie bezproblemowej pracy musze stwierdzic, ze
TNT (biorac pod uwage raczej tansze karty z Permedia czyli bez proc.
gometrii) jest szybsza. Przy tym rowniez nie powoduje problemow z
OpenGL i Heidi (chociaz ten ostatni jest mniej wazny).
Co do Permedii3 to niestety nie mialem okazji potestowac, ale z tego
co wiem to niewiele sie to rozni od ktoregos modelu Oxygene (niestety
nie pamietam dokladnie typu) a ten jest calkiem niezly.

>Parmedia - firma zajmuje się kartami do grafiki.
Cyba: 3D Labs - fima, Permedia -chip.

Pozdrawiam
GLide